Газові котли імпортного виробництва та догляд за ними

Газові котли імпортного виробництва та догляд за ними
Подібно будь-якій іншій техніці, газові котли вимагають регулярного догляду, який здійснюється сервісними фахівцями. На українському ринку переважають опалювальні котли, вироблені за межами країни. Вітчизняні марки зустріти практично неможливо. Чималу роль в цьому зіграло переконання, що імпортне обладнання відрізняється більш високою якістю. В цілому це дійсно так, але навіть найкраща техніка потребує періодичних сервісних робіт.

Тим більше це актуально, якщо врахувати якість газу, який надходить споживачам в Україні. Приміром, більшість імпортних котлів розраховані на вхідний тиск 20 мБар, в той час, як в побутових газопроводах цей показник у середньому дорівнює 12 – 13 мБар, періодично цей показник опускається ще нижче. Це негативно позначається на фактичній потужності опалювального обладнання, а також збільшує витрату газу в порівнянні з нормальним тиском.

Електроніка газових котлів також схильна до стресових впливів в наших умовах експлуатації. Не рідкістю у нас вважаються перепади напруги, які здатні вивести з ладу електронні компоненти обладнання.

Ще один фактор, що знижує ефективність роботи систем опалення – вода у водопроводах. У більшості населених пунктів України вона не відповідає європейським параметрам якості. Висока жорсткість води залишається на трубах теплообмінників у вигляді накипу і жорсткого нальоту, які помітно знижують тепловіддачу.

Вплив деяких з цих факторів можна зменшити, або навіть повністю прибирати. Приміром, ситуацію з електричними мережами виправить стабілізатор напруги, а якість води покращиться, якщо використовувати спеціальну систему фільтрації води.

Центри обслуговування газових котлів

По всій території України є досить велика кількість сервісних центрів, які спеціалізуються на роботі з опалювальними газовими котлами. Ці організації займаються монтажем, пуском, налагодженням, гарантійним і сервісним обслуговуванням котлів. В тому числі, і зарубіжного виробництва.

Якщо говорити про зобов’язання по гарантії виробника – зазвичай їх несе компанія, яка імпортує продукцію. Але, останнім часом право на гарантійне обслуговування нерідко передається безпосередньо сервісним центрам, в які звертаються кінцеві споживачі. Це збільшує оперативність вирішення проблем, пов’язаних з гарантійним ремонтом, і покращує якість обслуговування користувачів.

Такі сервісні центри зобов’язані отримати певні документи, які дають право на такий вид діяльності, а також провести навчання свого персоналу. Програми такого навчання організовуються компаніями імпортерами і дистриб’юторами.

Перший запуск і подальше обслуговування газового котла

Коли споживач купує газовий котел, він повинен перевірити наявність всіх необхідних відміток в гарантійному талоні. Зазвичай талон знаходиться в упаковці, разом з самим котлом.
Якщо монтаж газового котла і системи опалення може виробляти хто завгодно, то перший пуск може здійснювати тільки фахівець авторизованої сервісної організації. Це безпосередньо впливає на виконання гарантійних зобов’язань споживача. Зазвичай сервісні центри надають цю послугу на платній основі.

Під час першого запуску фахівець виконує наступні дії:

  • перевіряє відповідність підключення систем опалення та гарячого водопостачання до котла;
  • перевіряє наявність необхідних фільтрів, а також стабілізатора напруги, якщо він наявний;
  • запускає газові котли;
  • налаштовує потужність в залежності від побажань замовника.

Після першого запуску і налаштування сервісний фахівець робить відповідні записи в гарантійному талоні. З цього моменту починається гарантійний термін експлуатації обраного обладнання.

Більшість виробників серед інших гарантійних умови вказують обов’язкову перевірку роботи котла один раз в рік. Як правило, таке сервісне обслуговування є платною послугою, і проводиться перед початком кожного опалювального сезону.

Щорічне обслуговування газових котлів включає в себе перевірку фахівцями сервісної організації дотримання вимог і стандартів щодо умов експлуатації котла, а також контроль електричної, гідравлічної, димовідвідної та теплопровідної функціональності. Також перевіряється робота циркуляційних насосів, розширювального бака, групи безпеки, змішувачів та інших компонентів опалювальної системи.

В обов’язки фахівців при таких оглядах входять також перевірки тиску газу, напруги в електричній мережі і тяги в димоході. Обов’язково проводиться запуск котла в ході якого налаштовується робота автоматики і газового пальника.

У разі, якщо необхідний гарантійний ремонт обладнання, він здійснюється працівниками сервісних організацій на дому у споживача. При виконанні всіх гарантійних умов користувачеві не потрібно оплачувати вартість комплектуючих, послуги фахівців і транспортні роботи.




×